Header

Open luchtmachtdagen

alle cases

Open Luchtmachtdagen met optimale beleving

De vraag

Binnen haar partnerschap met OBT (Opmeer De Bink Tenders) kreeg Opmeer in 2015 en 2016 de vraag om alle communicatie-uitingen rondom het evenement ‘Open Luchtmachtdagen’ van de Koninklijke Luchtmacht te produceren. De beleving van de bezoekers zo optimaal en plezierig mogelijk te maken, was daarbij vooral het doel. Tevens wilden zij een jongere doelgroep bereiken.

De aanpak

Projectmanagement met een crossmediale aanpak stond centraal om de diversiteit aan uitingen op elkaar aan te laten sluiten. Denk aan de complete signing rondom het evenement, met megadoeken, trotters en bewegwijzering, het opzetten van lange tunnels waarin indrukwekkende filmprojecties over zeer divers Luchtmacht werk werden afgespeeld, het samenstellen van goodiebags, het printen van vlaggen en kleding, het drukken van folders en programmaboekjes, het maken van een unieke app en samenstellen van online info voor de laatste nieuwtjes. De verschillende (creatieve) on- en offline disciplines werden in een vroeg stadium als projectteam bijeengebracht. De projectmanager zorgde vervolgens voor duidelijke afspraken en het nakomen hiervan.

Het resultaat

Dankzij de integrale aanpak en efficiënt projectmanagement werden alle (on)mogelijkheden in de uitvoering en levering ruim op tijd duidelijk. Dit zorgde voor directe kostenbesparingen, optimale efficiëntie én nieuwe ideeën voor het bereiken van jong publiek.

Zowel online als offline is een duidelijke lijn bepaald voor o.a. diverse infographics, beelden, illustraties en 2D en 3D animaties. Mede dankzij de consistente communicatie/uitstraling en nieuwe ‘challenges’ voor jong en oud was het evenement de afgelopen jaren zeer geslaagd, de beleving optimaal en werd een nieuwe, jongere doelgroep bereikt.

"Ik denk dat we plezier hebben. Ik denk dat onze klanten de producten erg waarderen. En we proberen het altijd beter te doen.", Steve Jobs