Header

Woonforte

alle cases

Implementatie nieuwe huisstijl Woonforte

De vraag

De fusie tussen twee woningcorporaties leidde tot de nieuwe naam en huisstijl van Woonforte. De afdeling Communicatie had de taak om alle interne en externe communicatie in de nieuwe huisstijl te implementeren.

De aanpak

Tijdens projectoverleg werd al snel duidelijk dat er verschillende verwachtingspatronen waren over de huisstijlkleur. Met onze persproef en voorgestelde papiersoort hebben we de kleurkwaliteit van de communicatiemiddelen gewaarborgd. Dat gaf bij alle betrokkenen het benodigde vertrouwen in een hoogkwalitatief en eenduidig eindresultaat.

Doorslaggevend in de keuze voor Opmeer was onze oplossing voor een online opmaaktool. Via deze portal is de Woonforte nieuwsbrief template toegevoegd, die toegankelijk en gebruiksvriendelijk is opgezet. Op deze wijze kan Woonforte zelf terugkerende periodieken opmaken. Een welkome en efficiënte aanvulling.

Het resultaat

Onze aanpak gaf veel vertrouwen en leverde een bijdrage aan het succesvolle eindresultaat van de nieuwe huisstijl. Ons kleurmanagement heeft gezorgd voor een eenduidige basis in de nieuwe huisstijlkleuren, die vervolgens is gebruikt voor een goede doorvertaling in andere communicatie-uitingen (bijv. Signing producten en online middelen).

De online opmaaktool volledig in de look & feel van de huisstijl van Woonforte, is gebruiksvriendelijk, 24/7 bereikbaar en kostenbesparend.

"Ik denk dat we plezier hebben. Ik denk dat onze klanten de producten erg waarderen. En we proberen het altijd beter te doen.", Steve Jobs