Client case

Een veilig thuis met kinderpostzegels en nijntje

Afgelopen zomer stond onze drukkerij vol met drukwerk van nijntje. Met veel plezier hebben we de ansichtkaarten voor de Stichting Kinderpostzegels geproduceerd. Het thema van de kinderpostzegel-actie was dit jaar ‘Geef een veilig thuis’ en de kinderpostzegels stonden in het teken van nijntje. Het lieve konijntje werd in 1955 voor het eerst getekend door Dick Bruna en vierde dit jaar haar 65ste jubileum.

Kleuren

Wat dit drukproces opmerkelijk maakte is het feit dat de postkaarten in speciale PMS-kleuren gedrukt moesten worden. Nijntje heeft namelijk een eigen kleuren recept voor haar huisstijl dat wereldwijd gehanteerd moet worden. Deze kleuren worden in Nederland alleen door Heidelberg gemengd en geleverd. Zo waarborgt nijntje de kwaliteit van haar levendige kleuren en zorgt ze voor een uniforme uitstraling van haar merkproducten.

In totaal mochten we 5 verschillende kaarten produceren die door ruim 120.000 kinderen uit groep 7 en 8 in de herfst aan de deur verkocht werden. Het geld dat hiermee is opgehaald komt ten goede aan de jeugd.

Ons land telt ruim 90.000 kinderen die géén veilige thuisbasis hebben. Dat zijn gemiddeld twee kinderen per klas die thuis te maken hebben met geweld, armoede of verslaving. Door de coronacrisis is de situatie voor deze groep kinderen, die nu noodgedwongen meer thuis zijn, nog schrijnender geworden. Daarom is het thema van de kinderpostzegelactie dit jaar ‘Geef een veilig thuis’. Met een jarige nijntje op de vrolijke kinderpostzegels wil de stichting een warm en prettig gevoel van veiligheid aan de kinderen geven.

De postzegels en ansichtkaarten zijn ook online verkrijgbaar via www.kinderpostzegels.nl

Contact

Wil je meer weten?

Wil je meer informatie over deze specifieke case? Of heb je een andere vraag?
Bel ons op 070 – 2800 800 of mail ons op info@opmeerbv.nl

Contact